Roma Dag 4

Vi började fjärde dagen med ett tidig promenad till Campo de Fiori där de har frukt- och grönsaksmarknad på morgonen och förmiddagen. Underbara färger och italienska röster.





På väg därifrån såg vi en liten skara musikanter. Fint.

Här vill jag bo. Vid en park, vid en fontän, vid en evig sommar.

Sen kom vi in i de judiska kvarteren. Det här är nog min favoritbild från hela resan.


Där hittade vi en liten butik fylld av gamla fotografier. Reliker från ett annat liv. Sånt gör mig glad.

Vi gick in på ett trevligt matställe någonstans i närheten.

Där vi åt helt underbar pasta. Precis som den ska vara.

Snipp snapp snut. Så var sagan slut.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag gillar din favorit bild skarpt!

2009-11-05 @ 15:28:01
URL: http://chanslos.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0