oh berlin berlin berlin dag 3

Efter ett sömnigt besök på DDR-museet begav vi oss ut på äventyr än en gång.

Denna gången mot Kreuzberg. Vi var taggade.

Tunnelbanan svängde och hade sig. Eller något.


Vi hittade fina secondhandbutiker. Matilda kände sig vågad.

Det är det här som gör östra delen av Berlin så mycket bättre. Udda hus.


Emma tyckte om smaken av östberlin.

Vi bläddrade bland gamla LP-skivor.

Kanske lite trötta.

Sen gick vi får att fika på Napoljanska.

Det var som en dröm i pastellnyanser.

Rödtotts.



Lina ville ha godis.

Sura som citron.

Lilla knut.

Vi trängde ihop oss i ett litet fotobooth. Detta blev resultatet. Fotoautomatsbilder i bästa form.

Matilda var superglad för sina nya Converse.

Min godisklocka sa oss att det var dags att bege oss hem.

Och så tog vi adjö av Berlin. Jag hade inte med mig kameran när vi gick ut på kvällarna så tyvärr har jag inga bilder på det.


Kommentarer
Postat av: Julia

Åh vad fiiint! Score!=)

2009-11-28 @ 13:22:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0