Roma Dag 2

Den andra dagen i Rom...

Vandrade vi runt bland vackra hus.

Njöt av solen.

Under träden.

Beundrade Peterskyrkan.


Lekte i ljusspel.

Iakttog vi rom från ovan, efter 550 trappstag i Peterskyrkan.

Breath-taking.

Åt vi god pizza på en vacker bakgata.

Gick vi i vintagebutiker på Via Governo Vecchio.

Med gamla klockor.

Öglade vi igenom underbara böcker i aldrig så fina bokhandlar.

Och drack cappuccino på Campo de Fiori.

Filosoferade jag vid Pantheon.

Medan mina föräldrar såg töntiga ut.

Tittade vi på vattenflödet vid Fontana di Trevi.

Där vi fick i oss några delikata kastanjer.

Gick vi till Caffé Greco, Roms äldsta café.Det sägs att det var där självaste Giacomo Casanova charmade töser på sin tid.

Hela stället var en 1700-talsdröm.

Vi drack cappuccino och te och skrev brev till vänner.


Himmelska, men ack så dyra bakelser.

Tog jag och bror egobilder i glashissen upp till hotellet.

Avslutade jag dagen med skaldjurspasta.


Kommentarer
Postat av: Julia

Waah vad fina bilder!!! jag blir sjukt avundsjuk:\

2009-11-03 @ 07:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0