Mitt 2009 januari - april

Jag vill ju ändå på något sätt avsluta 2009. Det bästa året i mitt liv hittintills. Gud vilka minnen.

Januari

Januari började med långa långa fikastunder, en där Julia berätta om sina veckor i Los Angeles och San Francisco.

Vera fyllde 17 år och vi firade med middag på Greekway. En hel del sånger sjöngs den kvällen.

Jag och Emelie.

Någon kväll såg ut så här. Hög musik och finaste töserna.

Det var du och jag, Cecilia. På oändliga äventyr.

Februari

I februari drack jag te i stora mängder.

Och jag och Julia hade fransk afton med Ensemble, c'est tout.

Jag åkte till Frankrike i en vecka med några vänner. Jäger och soliga snödagar.

Jag och Malin gjorde hakgubbar till en ny banner till vår blogg vi hade då, Empire. En del fniss blev det, jo.

Mars

I mars missade vi bussen och fick vandra hem genom stan klockan fyra på morgonen. Sen blev jag sjuk i en vecka. Fast det var det värt.

Så här coola var jag och Lina med sin nya piercing. Jag minns oändliga skattanfall med Vanja, Lina, Magda och Emelie. Ingen luft någonstans.

Vi ägde världen.

Den 25 såg jag och Cecilia The Hives på KB, på toaletten tog vi den tradtionella fotbilden. Converse 4ever.

Howlin Pelle var underbar, energisk och en skrikande dröm.

Jag och Malin lekte i ett Malmö där våren var på känningen.

Och Amelie från Montmartre-dyrkarna jag och Julia hade fler franska kvällar.

April

April var månaden då allt blev grönt och fint. Ett grått mars blev till blommigt april. Tror nog det var en av de bästa månaderna på året. Parkhängarmånaden. Då allt får ett nytt ljus. Då jag och Malin åt glass i solen.

Jag och Hanna lekte gangsters på nätterna.

På dagarna låg vi i gräset och drömde om vilken underbar sommar det skulle bli. Livet var så väldigt väldigt fint.




Jag älskar denna bilden. Jag och Malin fotade på övergivna grusplaner.

Vissa kvällar låg vi på filtar i Mellanhedsparken och tittade på stjärnorna och dansade till Pärlor tillsammans med vår egna lilla Pelle.

Vissa kvällar var så här suddiga.

En finfinfinfinfin dag bland blå blommor på kyrkogården. Hopp, skutt och kikskratt. Fy tusan.


Lina och Therese bjöd till grillkalas i Slottsparken. Vera var där, med sin...

Bombay Sapphire!

Och Cecilia såklart!

Lina, jag och Vanja låg i min trådgärd och solade.

Sen åkte jag till Stockholm med klassen i två dagar.

Jag, Lina och Vanja hängde på Hötorget en stund.

Och skuttade i gränder i gamla stan.

När jag kom hem hade jag och Cecilia tvåmannaparty i trädgården med billig rulltårta.


På valborg hade jag en liten grej hos mig innan vi försvann ut i natten. Päroncider och sommarkänslor.

Och så hade fyra månader passerat!


Kommentarer
Postat av: C

Det var vi två.. lät sorgligt Agnes!

2010-01-02 @ 13:01:21
Postat av: Jasmin

Fina bilder!

& fin blogg med, hoppas du får ett gott nytt år <:

2010-01-02 @ 14:09:23
URL: http://childhoodlight.blogspot.com
Postat av: Agnes

Förlåt. Det är fortfarande du och jag cec!

2010-01-02 @ 16:40:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0