reflektioner



Förklara för mig. Invig mig själv i en studie av mig själv. Släck och tänd ljuset, förklara varför jag ändrar skepnad varje gång mörker blir till ljus. Mina fötter ritar hjärtan på väggarna. Jag klottrar spastiga filurer i anteckningsblock. Undrar om det finns mer än denna känsla. Kanske man skulle ha nattliga samtal med mannen i vita glasögon som bor ovanför min säng. Kanske man skulle ta och borra ner sig i snön. Få kyllan att ta över monotona känslor. Jag kommer aldrig längre än till ordet kanske. Verklighetsflyktiga verser i mitt rum, det är det jag sysslar med om kvällarna. Reflekterar över tempusbegrepp, dåtid, nutid, framtid. Om de kanske smälter ihop.


Kommentarer
Postat av: malin

Sv: Ja vi har box 1&2!

2010-01-24 @ 17:30:22
URL: http://chanslos.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0