boy oh boy





Bruce Davidson. Jak&Jil.

Allt jag drömmer om nu är att flyga någon annanstans. Förändra de scener som ligger framför mig. Andra människor, andra ljus, andra känslor, andra lukter beröringar och andetag. Det ligger blanka blad framför mig, redo att fyllas, men bläcket är slut i pennan som min fräkniga hand håller i. Jag minns inte vart jag gjort av det, någon har suddat ut fragment ur mitt dystra huvud. Jag vet inte, jag vet lika lite som pappersark kan fylla sig själva. Ni är här, men ändå spelar era ögon andra draman, andra livsöden, andra steg. Jag önskar lite att folk kunde se ända in, så jag slapp berätta, så jag slapp göra allt så jävla konkret. Vad gör man inte för att ändra livsvillkor, river och river bakom hjärtats dunk.

ps. symboliskt nog får ni pojkar i stor kaluf ds. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0