snyft i höstmörker



Jag gör lite som Emma: Idag får ni lite musik för olika situationer, hoppas ni befinner er i dem snart:

Mörka höstkvällar då du känner dig lite sorlig: Band of Horses - Detlef Schrempf
Sorg, sorg, sorg: Cat Power – Metal Heart
Söndagsmorgon: Bon Iver – Re:stacks
Regnet faller ner och du är fast på ditt rum med en kopp te: Coldplay - Sparks
När allt du vill är att bli pepp på kvällen: Digitalism – Digitalism in Kairo
Om du ligger och tänker på kärlek i en varm park: Joel Alme - Seven Island
När du vill dansa, dansa, dansa: Wimple Winch – Save My Soul
Om du vill tänka på sommar vid en sjö och ro båt: Håkan Hellström - Här Kommer Lyckan För Hundar Som Oss 
Väldigt, väldigt bra just nu: Velvet Underground – Femme Fatale
Jag blir glad av: Jamie T – 368
När löven faller i en allé: Yann Tiersen – Comptine D'un Autre Été, L'après-Midi
Dundervacker: Gary Jules - Mad World
Lite vardagsdekadens: Joy Division - New Dawn Fades
Om du är jätte jätte sur och måste slå på kudden och skrika lite: Nirvana - Where Did You Sleep Last Night?
När pop känns ändå ut i fingertopparna: Markus Krunegård - Isande Diskant
Bababadudud, vi kör lite svensk cool poptechnodunk: Name The Pet – Borderline
Jag hatar världen, jag är nog ganska speciell: Radiohead - Creep
Om du bara vill sjunga med: Simon & Garfunkel - America
Jag klarar mig inte utan lite old-school: Seeds- Can’t Seem To Make You Mine och Del Shannon - Runaway
Pure, grym rock: Strokes – Heart In a Cage
Kl. 2 på natten med kaffe & en känsla av ensamhet: Chet Baker - I Fall In Love To Easily
Låt som påminner mig om denna sommaren: Fleet Foxes – Tiger Mountain Peasant Song

eller så kan du få nästan alla i en liten spellista!


Kommentarer
Postat av: Julia

Perfect Agnes! Fast name the pet är inte riktigt min grej dock:)

2009-11-14 @ 18:57:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0