Les triplettes de Belleville

Härom kvällen såg jag Les Triplettes de Belleville. En fransk tecknad film.

Filmen handlar om Champion, en liten kille som aldrig är glad. Champions farmor försöker hitta saker som skulle kunna muntra uppe lilla Champion, men inget tycks göra honom lycklig. 

Tills den dag då han får en cykel.

Åren går och Champion ska tävla i Tour de France, men mitt under tävlingen blir Champion och två andra cyklister kidnappade och farmodern tvingas åka till New York för att försöka återfå sin pojke. Där möter hon les triplettes de belleville...


Finaste, sorgligate och vackraste tecknade filmen jag sett. Se den.


Kommentarer
Postat av: Cecilia

såg det på niotillfem för ett bra tag sedan, men kan inte låta bli att bli lite skrämd av den. Det är något läskigt med deras orealistiska kroppar haha!

2009-10-07 @ 19:10:58
Postat av: freja

den filmen verkar så läskig. ärligt, jag blir jätterädd bara av trailern. värre än the grudge typ.

2009-10-11 @ 01:17:25
URL: http://labyrinter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0