Mitt 2009 maj - augusti

Maj

I början av maj låg jag och Hanna och åt kolasnören och jordgubbar.

Lina och jag tog egobilder på toan på en fest i Svedala.

En dag klättrade Therese och Fredrik högst upp i klättertorner. Coolt, tyckte jag och Lina.

Vi peppade inför SiESTA.

Och SiESTA kom och stal våra hjärtan. Det blev kanske inte riktigt så kul som det kunnat bli, men ändå.

Juni

Den tredje fyllde söta söta Julia 16. Hon fick ett par rosa rosettörhängen av mig.

Och i juni bakades det väldigt mängder av cupcakes i alla smaker och färger. Mmm!


Och det spelades Fia med knuff med Lina och Emma.

Vanja hade sin tjejmiddag!

En kväll skulle vi grilla i parken. Det gick inte sådär jättebra för engångsgrillar är ju hemskt besvärliga.

Och så slutade skolan och jag, Hanna och Love låg i parken och åt Marabou Sommar.

Och så blev det midsommar. Shit vilket äventyr den kvällen var. Höjden av randomness.


Sena kvällar med billigt vitt vin. Badkarsprat och vingliga cyklar hemåt.

I slutet av månaden kom Julia och Elsa på besök på mitt sommarställe. Vi babade i Mossby, åt massa mängder glass och tog turer till svansjön.

Juli

Den första juli fyllde mamma år och släkten kom på besök. Jag och Julia kände oss 50's. Eller i alla fall jag.


Kusin

Jag, Julia och Elsa åkte på äventyr till Ystad. Luktade på rosorna och fikade på bokcaféet.

Jag åkte till Hannas sommarställe vid ringsjön. Haha, tider det.

Familjen åkte till vänner som också bor vid ringsjön. Tradition i...hm...15 år? En lite sorgsen bror.

Jag åkte till ett till sommarställe. Denna gången Malins.

Jag, bror och pappa åkte till Berlin i fyra dagar. Fin stad, fast vi hamnade på helt fel ställen.

På landet spelades det alfapet

Den 29 åkte jag till Emmaboda i fem dagar. Dagar fyllda av öl, solsken, langos, golonka och grämlings.

Augusti

Den där månaden då sommaren blir sådär varm och augustig gick vi på 50-talsmuseum.

Och åt årets godaste pizzor.

Och sen blev det kräftskivetider och röda filurer slängdes hit och dit.

Jag och Hanna åkte till Loves sommarställe. När ingen var vaken än satt jag på bryggan och sjöng i Håkan Hellström låtar i regnet. Visste att snart var det slut på sommar.

Och så kom Malmöfestivalen och vi tittade på när OBSklassen spelade.

Dagen innan skolan började åkte jag med Isa, Sanna och Cecilia och såg Coldplay i Herning. Fin avslutning på en fin sommar.

En alldeles underbar sommar.

 


Kommentarer
Postat av: Carita

superfin sammanfattning! puss

2010-01-08 @ 09:18:24
URL: http://minicookie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag väntar på augusti-december;)

2010-01-09 @ 21:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0