vår.

Idag är det vår. Idag ligger jag på en filt i trådgården, läser Murakami och röker lightcigaretter. Idag lyssnar jag på Håkan Hellströms alla finaste vårlåtar som fyller kroppen med hopp. Fast det är sorgligt ändå, för vädret säger att man inte borde eller ens skulle få sitta med läxböcker och ha vinterångest, vilket man måste. Idag tänker jag på sommar i Berlin, bland uteserveringar, öl och vänner. Tänker på gamla äventyrsminnen som får mig att skratta och gråta lite samtidigt. Denna nostalgin gör mig så fruktansvärt melankolisk. Idag lyssnar jag på barndomsmusik, som spelades i bilen upp till Åre eller släktingar i Småland. Det får mig att se skogskantade lantvägar och får mig att önska att jag man var liten och bekymmerfri i en sommar som aldrig tog slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0