'

Livet känns alltför huller om buller just nu. Saker har flytt från sin gamla plats och hittat nya. Jag kastas mellan att veta precis vem är till att virra runt i mörker med tvek skrivit över kroppen. Skolan gör mig trött. Sliter ut min entusiasm i hjärtat. Kvar blir ångesten som alltid ligger någonstans där, ibland skymd ibland väldigt synlig. Jag cyklade till stan igår och insåg att december inte alls kändes som december. Och jag insåg att jag förknippar december med mörker. För man ser aldrig ljuset. Tomma cyniska dag följs av sena nätter. Som börjar kännas lönlösa. Inte för att jag ville få ut något av dem, men det känns. Konstigt. Och jag häpnas av hur dagarna försvinner så lätt, att julen slutat handla om känsla och ersatts av stress. Jag vet inte. Jag är förvirrad. Dum. Underbar. Men ändå inte.


Kommentarer
Postat av: Tamara

Sjukt bra skrivet, och håller med ganska enormt. Men jag känner inte så stor stress inför julen detta

året, underbart härligt.



Din blogg är fantastisk!

2009-12-13 @ 19:35:44
Postat av: Agnes

lyckos, det hade varit fint att slippa den. tack för finfina ord!

2009-12-13 @ 20:16:42
Postat av: Malin

Stress, stress och en ohört fin text.

2009-12-13 @ 21:18:03
URL: http://chanslos.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Agnes, tänk att på FREDAG, på fredag denna veckan, slutar vi!L-O-V! Och du har då gått ut halva din gymnasietid om jag inte tar fel;)

2009-12-14 @ 22:24:20
Postat av: Agnes

vem du än är, haha, så är det det som får mig att ta ett steg framåt varje dag!

2009-12-14 @ 22:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0